DuPont™ Corian® träffar rätt i Manchester City FC:s Mancunian Lounge

DuPont-Corian-Mancunian-Bar2
Mancunia-loungen på Manchester City Football Club Etihad Stadium har en cirkelformad bardisk gjord av det högteknologiska materialet DuPont™ Corian®. Bardesign av 20.20, byggd av Freemont Ltd. Foto med tillstånd av Freemont Ltd, alla rättigheter förbehålles.

Mitt i i den nya representationsloungen på Manchester FC:s Ethiad-stadion finns en iögonenfallande rund barinstallation, där man verkligen har utnyttjat elegansen och mångsidigheten hos den högteknologiska ytan av DuPont™ Corian®. Den sömlöst rundade bardisken har en slät och lättskött yta i färgvalet Antarctica från DuPont™ Corian® där man kommer att kunna betjäna kunder i stil under en lång tid framöver.

Interiören, som är designad av 20.20, är en vibrerande och modern yta som har skapats för att förkroppsliga Manchesters kultur och arvet från Manchester City FC, där grafiska representationer av stadens musikaliska arv och klubbsånger återspeglas. Den centrala baren har byggts av specialisterna Freemont Ltd, och står på en stålställning med tvärslåar av svängda olivträdsfascia.

Chefen på Freemont, Charles Roland, säger: ”Barens design behövde ett högpresterande material som har bra motståndskraft, samtidigt som det är lättskött och hållbart. DuPont™ Corian® var det naturliga valet.”

DuPont™ Corian® tillhandahåller innovativa lösningar, oändlig mångsidighet och bevisad pålitlighet och är dessutom känt för en sofistikerad look åt representationsutrymmen. Robusta, icke-porösa och hygieniska material som detta anpassar sig på ett vackert sätt till alla slags kreativa visioner och håller för hög belastning, även om ytan kan bytas ut om skador skulle uppstå. DuPont™ Corian® har en slät, blank yta och är väldigt lätt att rengöra och underhålla, vilket ger mervärde både när det gäller estetik och funktionalitet. Materialet till Mancurian Lounge tillhandahölls av CD (UK) Ltd, som har varit distributörer för DuPont™ Corian® i Storbritannien sedan 1979.

”Vi är mycket nöjda med utseendet och känslan som 20.20 har skapat i den här designen. Både The Chairman’s Club och The Mancurian har designats med yttersta noggrannhet för att representera de aspekter som har format klubben, en stolt historia, unik kultur och lojala fans. Manchester City är ett globalt varumärke, med stolthet för dess rötter. Vi har tagit dessa ytor till en ny nivå och uttrycker på detta sätt klubbens identitet genom att skapa en oöverträffad upplevelse” säger Justice Ellis, Marketing Manager på Manchester City Football Club.