Levererar högteknologisk inredning till innovativa "Pop-up City Lounge"

DuPont-Corian-heineken-popupcitylounge
DuPont™ Corian® samarbetar med Heineken® och tillhandahåller högteknologisk nredning till det innovativa designkonceptet "Pop-up City Lounge". Foto: Heineken®.

DuPont™ Corian® - ett ledande materialvarumärke i designvärlden – har inlett ett samarbete med Heineken® för att tillhandahålla förstklassiga materiallösningar till “Pop-up City Lounge”. Det innovativa designkonceptet debuterade på 2014 års London Design Festival, det första stoppet på en kommande världsturné.

Denna spännande nya loungebar är Heinekens senaste iteration av “sociala designutforskningar” och skapades i ett samarbete mellan ölvarumärket och 20 begåvade designers inom inredning, produkt, grafik och rörlig grafik från Warszawa, New York, Mexiko City och Singapore. Den består av drygt tolv meter containrar, som har designats om till en mängd olika kreativa loungelokaler. Bland annat samtalskokonger i olika storlekar där vänner kan få lite avskildhet, påpasslig bordsservering, överraskande hoptails (ölbaserade cocktails) och spännande rätter.

Designkonceptet har förverkligats med stöd av DuPont™ Corian®, som också bidragit med många inredningselement. Det högteknologiska designmaterialet valdes av Heineken® för dess mångsidighet och sofistikerade både estetiska och funktionella egenskaper.

Förutom vitt (Glacier White) har Heineken® använt en helt ny svart ton från DuPont™ Corian® (Deep Nocturne) som är tillverkad med hjälp av en innovative produktionsprocess som kallas DeepColour™ Technology*. Teknologin gör det möjligt för DuPont att producera avancerade kompositmaterial med en överlägsen prestanda för inredningsdesign i mörka färger.